Strømsvigt

Gør dette, hvis du mangler strøm

 

 

​Er I flere, der mangler strøm?

Som det første skal du tjekke, om der er andre end dig, der mangler strøm. Hvis dine naboer også mangler strøm, er der sandsynligvis tale om en fejl på elnettet, og så skal du ringe til os på 70 20 58 00 – vi svarer hele døgnet. 

 

Se kendte driftsforstyrrelser


Er det kun dig, der mangler strøm?

Hvis strømmen kun er gået hos dig, skyldes det ofte, at der er sprunget en sikring, eller at din HFI-/HPFI-afbryder er slået fra. Hvis det er tilfældet, kan der være en fejl i et af dine apparater, som får relæet til at slå fra. Når du har gennemgået nedenstående trin og stadig oplever fejl, skal du ringe til os på 70 20 58 00.

Sådan finder du et defekt apparat

 

  1. Slå nu HFI-/HPFI-afbryderen til igen, og tænd gruppeafbryderne en ad gangen. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, at fejlen er i den gruppe. Sluk for alle apparater i gruppen.

  2. Tænd apparaterne i gruppen et efter et. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, hvilket apparat der er i stykker. Sluk det.

​Leveringssikkerhed

Du har i gennemsnit strøm mere end 99,995 % af tiden. Det er en høj leveringssikkerhed. Og den er væsentligt højere end gennemsnittet for de øvrige EU-lande.

 

Se, hvordan vi sikrer, at du får strøm

​Du har i gennemsnit strøm mere end 99,995 % af tiden

 

 

Er I flere, der mangler strøm?

Hvis I er flere, der mangler strøm, skal du ringe til os på 70 20 58 00 – vi svarer døgnet rundt

​